ONS OWNERSHIP
Voor de gemeente Amsterdam heeft Finn in een aantal verschillende opdrachten bijgedragen aan een aanpak die helpt om antwoord op deze vragen te vinden. Een aanpak die de behoefte aan maatschappelijke regie over onderdelen van het gebruik van mobiliteitshubs weet te combineren met de rollen van overheid, ontwikkelaars, gebouweigenaren en (deel)mobiliteitsaanbieders. Maar ook tussen afdelingen en bekostigingsmogelijkheden binnen de overheid. Wat je daarin wel en niet van elkaar kunt vragen, en hoe verschillende partijen in een voor hen herkenbare rol worden geplaatst. Finn combineert in zijn adviezen daarbij een goed begrip voor die verschillende rollen, kennis van zowel mobiliteit als gebiedsontwikkeling en een op resultaat en samenwerking gerichte aanpak.
WAT VRAAGT DE TOEKOMST?
De vraag die boven deze opgave hangt, is eigenlijk waar we met elkaar van vinden dat we er als maatschappij ‘van zijn’. Zonder een antwoord op de vraag welke doelgroepen of gedragingen dusdanig maatschappelijk relevant of kwetsbaar zijn dat een sterkere en met name structurelere inmenging nodig is, is elke oplossing willekeurig. Pas wanneer die vraag is beantwoord, kan ook worden bekeken wat dat doel dan waard is, en hoe je slim regie kunt behouden over een inclusieve en toegankelijke stad waar mobiliteit niet iets is voor de happy few. En hoe we dus een gapend gat tussen de ‘oude’ en de ‘nieuwe stad’ vermijden.
Bron afbeelding: Ballast Nedam Development