ONS OWNERSHIP
Edvard is gevraagd het deelmobiliteitsaanbod te bundelen en tot een samenwerkingsovereenkomst te komen, waarin enerzijds ontwikkelaars garant staan voor inkoop en instandhouding van het aanbod op lange termijn en anderszijds de gemeente faciliteert in het beschikbaar stellen van ruimte hiervoor op maaiveld. Hiervoor heeft hij een financieel model gebouwd waarin de onderlinge belangen tussen partijen tot uiting komen. Met hierin aan de voorkant een financiële bijdrage van ontwikkelaars, welke men (deels) terugverdient indien het deelmobiliteitsaanbod en lage parkeernormering succesvol zijn op lange termijn. Op deze manier borgt men voor bewoners en bezoekers van het Stationskwartier een hoogwaardig en gelijkwaardig serviceniveau, terwijl ontwikkelende partijen en gemeente een goede balans vinden in hun commerciële en maatschappelijke rol.
WAT VRAAGT DE TOEKOMST?
Het gekozen samenwerkingsmodel en de onderlinge afspraken tussen gemeente en private partijen zorgt ervoor dat alle partijen eenzelfde belang nastreven: Een succesvolle, toekomstbestendige inzet van deelmobiliteit in het Stationskwartier. Daarnaast geeft het de benodigde vrijheid, om binnen afgesproken bandbreedtes voldoende mate van regie en bijsturing te hebben in het mobiliteitsaanbod. De volgende stap betreft het daadwerkelijk opzetten van een beheerorganisatie en inkoop van deelmobiliteit.
Bron afbeelding: Kuiper Compagnons